Zastosuj się do nowych zasad obowiązujących w portalu Allegro
Do niedawna najważniejszą zasadą obowiązującą na portalu Allegro w trakcie trwania epidemii COVID-19 było stosowanie się do postanowienia Premiera Mateusza Morawieckiego dotyczącego zakazu wystawiania na aukcjach maseczek, rękawiczek jednorazowych, żeli antybakteryjnych i środków dezynfekcyjnych – z obawy, że wiele z nich może być nieznanego pochodzenia oraz, że będą sprzedawane w zawyżonych cenach. Dzisiaj już zakazu nie ma - jednak Rząd zastrzega, że ceny powinny być adekwatne to prawdziwej wartości sprzedawanych towarów.
Pamiętaj również o tym, że zabronione jest umieszczanie w opisie ogłoszenia informacji o tym, że dany produkt zapewnia stuprocentową ochronę przed koronawirusem. Wszystkie ogłoszenia niezgodne z regulaminem Allegro, zostaną usunięte.
Jak zadbać o Klienta w czasie trwania pandemii?
W tym trudnym dla wszystkich momencie, szczególnie dobrze zadbaj o swoich Klientów. Zastanów się jak duże jest - lub może być - zapotrzebowanie na wystawiony przez Ciebie produkt. Wystawiaj tylko takie ogłoszenia, co do których jesteś pewien, że posiadasz je w magazynie, a jeśli dopiero oczekujesz na dostawę – chwilowo zawieś ogłoszenie, aby nie wprowadzić Klienta w błąd. Być może konieczne będzie skontaktowanie się z Twoim dostawcą w celu uzupełnienia zapasów w magazynie. Nie zapomnij dopytać, czy firma wykona zlecenie terminowo. Dopiero kiedy zapełnisz swój magazyn, przywrócisz ogłoszenie.
Równie ważną kwestią jak dbanie o zapasy towaru, jest powiadomienie Kupującego o realnym czasie dostawy. Najlepiej, jeśli podasz Kupującemu numer śledzenia paczki, wtedy zostanie on poinformowany o statusie przesyłki czy ewentualnych opóźnieniach związanych z jej dostarczeniem. Jak najszybciej zawiadom Konsumenta, jeśli wysyłka okaże się niemożliwa do zrealizowania i natychmiastowo zwróć wpłatę. Środki możesz oddać, korzystając z zasobów zgromadzonych na „Allegro Finanse”, o ile takowe posiadasz. Zwrócona suma pieniędzy będzie ukazana w zakładce „Zwrot wpłat” na Twoim koncie Allegro.
Jak postępować z poddenerwowanym Klientem?
Bardzo ważne jest zapewnienie niezadowolonemu z jakości obsługi Klientowi możliwości skontaktowania się w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Musisz mieć na uwadze, że w czasie wzrostu sprzedaży na portalu, Klientów takich może być o wiele więcej niż zwykle. Uzupełnij więc informację w zakładce „Informacje o sprzedającym”, w jakich godzinach możesz odpowiadać na wiadomości. W kontakcie z Klientem zaprezentuj się jako profesjonalista, nawet jeśli ocenia Cię źle czy niesłusznie. Okaż Mu szacunek i zrozumienie, weź pod uwagę wszystkie Jego sugestie dotyczące produktu czy jakości obsługi, dopytaj czego dokładnie oczekuje i w jaki sposób możesz zrekompensować mu ewentualne uniedogodnienia. Jest to o tyle ważne, że Twój komentarz widzi każda osoba sprawdzająca opinie o sprzedającym.
Każdy Klient, który nie otrzymał towaru w terminie, otrzymał produkt niezgodny z opisem lub nie otrzymał zwrotu pieniędzy, może otworzyć dyskusję, najpóźniej po 180 dniach od daty zakupu. W takiej chwili ważna jest Twoja szybka reakcja na każdą wiadomość, a także kultura wypowiedzi. Pamiętaj o dołączaniu skanów nadania przesyłki czy dowodu przelewu i dąż do skutecznego rozwiązania danej sytuacji.
Nie zapominaj o przestrzeganiu wszystkich zasad bezpieczeństwa podczas przekazywania produktów kurierowi.
Artykuł powstał we współpracy z ErpBox.