Posiadanie podstawowej strony internetowej może jednak nie wystarczyć, aby wyraźnie zwiększyć procent przybywających gości. Turyści mają wiele możliwości jeśli chodzi o znalezienie miejsca na nocleg wobec tego jeśli Twoja witryna nie przekonuje ich, że jesteś najlepszą opcją, chętnie udadzą się gdzie indziej.
Mając to na uwadze, musisz zrobić kilka rzeczy, aby wypromować witrynę swojego hotelu na tle innych. Od wprowadzenia przyjaznego dla urządzeń mobilnych interfejsu, przez przejrzystą funkcję rezerwacji przez Internet po wygląd oczywiście. Poniższe wskazówki pozwolą Ci stworzyć czytelną i atrakcyjną stronę.
Responsywność
Na pierwszy rzut oka słowo brzmi dziwnie i obco, ale jest to jedna z najważniejszych spraw i wcale nie takich trudnych do wprowadzenia. Owa responsywność to nic innego jak dostosowywanie się wielkości strony do urządzenia na którym jest przeglądana.
Wielu z Twoich gości prawdopodobnie szuka pokoju hotelowego ze swojego smartfona, co oznacza, że Twoja strona powinna być przyjazna dla urządzeń mobilnych. Co więcej strony z tą funkcją są wspierane przez google i wyżej pozycjonowane.
Jeśli potencjalny gość jest w podróży, rozgląda się za zakwaterowaniem w ostatniej chwili, a nawet doświadcza nagłego wypadku, bez wątpienia będzie szukał miejsca na nocleg ze swojego telefonu. Jeśli będą musieli przewijać lub powiększać tylko po to, by zobaczyć stronę rezerwacji to ucieknie z waszej witryny bardzo szybko.
Na szczęście wraz z wzrostem popularności smartphonów większość platform oferujących witryny internetowe ma w swojej ofercie motywy responsywne. Trzeba tylko pamiętać o ich wyborze.
System rezerwacji
Ludzie lubią wygodę w internecie, najlepiej kiedy nie trzeba nic wpisywać tylko całe załatwianie ogranicza się do jednego kliknięcia. Oczekujemy jednorazowych płatności, superszybkiej wysyłki i błyskawicznych odpowiedzi na nasze pytania. Powolne i skomplikowane doświadczenia nie są tymi, którym uwielbiamy. Dzięki tej samej logice potencjalni goście szukają hotelu, który pozwoli im zrobić wszystko szybko, łatwo i najlepiej bez kłopotów z połączeniem telefonicznym lub e-mailem. Zatem spełnieniem marzeń byłby całkowicie zautomatyzowany system rezerwacji pokoi.
Nawet jeśli prowadzisz pięcioosobowe łóżko z śniadaniem lub małą chatkę dla narciarzy, potencjalni klienci będą opuszczać twoją witrynę jeśli nie będą mogli zarezerwować na niej pokoi. Nawiązywanie połączenia telefonicznego lub wysyłanie wiadomości e-mail w celu sprawdzenia dostępności jest niewygodne, a także opóźnia cały proces, co czasem jest bardzo niepożądane. Rozwiązanie? Uzyskaj system, który pozwoli Twoim gościom sprawdzić dostępność pokoi i je zarezerwować. Podobnie jak w przypadku resposywności jest to kwestia dodatku (booking), który posiada większość platform zajmujących się tego typu stronami jak np. Woocommerce.
Dzięki temu klienci mogą zobaczyć, co jest dostępne i zarezerwować pokój w jednej chwili. Ponadto będziesz mieć pełną kontrolę nad swoimi cenami, a także godzinami zameldowania i wymeldowania. Ty zarządzasz wygodnie wszystkim na prostym interfejsie, a goście rezerwują pokój niemal jednym kliknięciem.
Aspekt wizualny
Strony internetowe www dla hoteli powinny być szczególnie ładnie zaprojektowane. Czytelność, spójność kolorystyczna to absolutne podstawy sukcesu. Odpowiednia czcionka, wyróżnienie najważniejszych informacji. Dopełnieniem są zdjęcia, które koniecznie muszą być wysokiej jakości, bowiem niewyraźne zdjęcie spowoduje, że klient może myśleć iż właściciel ma coś do ukrycia. Dodając zdjęcie czy filmy trzeba jednak uważać, żeby nie było tego zbyt wiele bowiem może to spowodować, że strona będzie się wolniej ładowała.
Odpowiedni wygląd strony to przede wszystkim pierwsze wrażenie dla potencjalnego klienta. Jeśli będzie miał problem z odnalezieniem pewnych zakładek, albo kolor będzie źle dobrany – nieczytelny to wtedy ucieknie ze strony zanim sprawdzi ofertę i ceny.
Recenzje i kontakt
Strony intrnetowe dla hoteli coraz częściej łączone są z mediami społecznościowymi, bądź komunikatorami. Jesto to dobre rozwiązanie, bo poza formularzem kontaktowym na stronie warto mieć inne formy komunikacji z klientami.
Idąc dalej jako hotelarz powinieneś zadbać o współpracę z stronami, które zajmują się zbieraniem recenzji. Dobrze, żebyś udostępnił opinie zamieszczane na tych portalach. Tym bardziej jeśli wiesz, że prowadzisz swoje miejsce na tyle dobrze i nie masz nic do ukrycia. W takim wypadku takie recenzje na pewno dostarczą Ci większej ilości turystów. Poza tym takie opinie to może być świetne potwierdzenie, uzupełnienie tego co prezentujesz w swojej ofercie.
Droga do sukcesu
Teraz kiedy już znasz podstawy tego jak powinna wyglądać strona internetowa dla hotelu droga do pełnego sukcesu stoi przed Tobą otworem. Bowiem nawet najlepszy hotel nie obroni się bez dobrego marketingu. Zaś dzisiaj skuteczna promocja wiąże się odpowiednią komunikacją z klientami w internecie. Responsywność, system rezerwacji, design, opinie to niezbędne elementy, które muszą pojawić się na dobrej stronie internetowe. Stosując je możesz być pewnym, że na pewno Ci nie zaszkodzą, a wręcz przeciwnie - zwiększą ilość klientów odwiedzających Twoje miejsce.
Marian, Media Click.