Allegro – sprzedaż na szeroką skalę
Portal Allegro.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych portali aukcyjnych. Warto z tego faktu skorzystać, chcąc rozprowadzać swoje produkty na szeroką skalę. W jaki sposób sprzedawca może sobie pomóc, by osiągnąć zamierzony skutek?
Skuteczna sprzedaż – wskazówki dla świeżaków i doświadczonych
Klienci podejmując decyzje zakupowe, kierują się zazwyczaj ceną dostępnych produktów, ale na znaczeniu przybierają inne czynniki. Ważnym elementem gry sprzedażowej jest wyrobienie sobie odpowiedniej marki. Popularność sklepu i zdobycie zaufania rzeszy klientów jest podstawą skutecznej sprzedaży na Allegro. Liczba magazynowa i jakość towarów, ale również sposoby płatności oraz dostawy mają ogromny wpływ na podejmowane przez nabywców decyzje. Początkujący klienci powinni zadbać o sposób i jakość wystawianej oferty.
Kluczem do sukcesu są:
- odpowiedni tytuł aukcji,
- rzetelny opis sprzedawanej rzeczy,
- wyraźne zdjęcie przedmiotu.
Sprzedawcy mają do dyspozycji opcje takie jak wyróżnienie aukcji, pogrubienie, podświetlenie czy promowanie na stronie działu. Wyróżnienie pozwoli na wyświetlanie naszego przedmiotu w danej kategorii jako pierwszego, na samym początku listy.
Wyszukana przez allegrowiczów fraza poskutkuje pojawieniem się w pierwszej kolejności ofert wyróżnionych. Jednym z nowatorskich i pomocnych w skutecznej sprzedaży rozwiązań dla osób już w tym sprzedażowym temacie doświadczonych, jest ErpBox. Platforma ErpBox dzięki jej najważniejszemu narzędziu jakim jest integracja z kanałami sprzedaży, takimi jak Allegro, jest pomocna w zwiększeniu skuteczności sprzedaży. Specjalistyczne oprogramowanie wyręczy właściciela sklepu w przyjęciu i obsłudze złożonego zamówienia, skracając czas który byłby poświęcony ręcznej obsłudze zamówień, a kolejnym plusem korzystania z platformy, będzie wyprzedzenie konkurencji. Wbudowany w ErpBox menedżer aukcji Allegro umożliwia m.in. dodawanie wielu ofert równocześnie a także wystawianie aukcji w formie wielowariantowej. Opcja wielowariantowości polega na grupowaniu aukcji wg określonych dla danej kategorii parametrów. Wielowariantowość oparta jest też na możliwości przełączania się kupującego między naszymi różnymi aukcjami, dzięki czemu dostaje możliwość przeglądania kolejnych przedmiotów z naszego sklepu. Ta powyższa funkcja sprawia, że klient prawdopodobnie zakupi u nas, a nie w konkurencyjnym sklepie.
Wady korzystania z Allegro, o których powinien wiedzieć każdy przyszły sprzedawca
Każdy początkujący sprzedawca powinien wiedzieć o kilku minusach korzystania z serwisu Allegro. Nie powinny one jednak zniechęcić go do rozpoczęcia swojej Internetowej działalności, bowiem założenie własnej strony Internetowej jest o wiele bardziej kosztowne i wymagające.
1. Wystawiając aukcję, powinniśmy zdawać sobie sprawę, że jeśli przedmiot nie jest unikalny, będziemy mieli bardzo dużą konkurencję. Korzystając z pomocnych narzędzi, jesteśmy w stanie ją zwalczyć, bez uszczuplania marży.
2. Posiadając konto na portalu Allegro, zmuszeni jesteśmy dokonywać opłat zarówno za sprzedaż jak i wystawianie przedmiotów.
3. Allegro wyklucza możliwość reklamowania strony internetowej sprzedawcy. Możemy jednak wykorzystać w tym celu zakładkę „Informacje od sprzedającego” i tam umieścić najważniejsze zagadnienia dotyczące firmy oraz wskazówkę jak skontaktować się z jej właścicielem, a także zasady nabywania, wysyłania i odbierania produktów.
Zobacz tutaj więcej wskazówek na temat tego, jak skutecznie sprzedawać na Allegro.