Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Każdego dnia ponad 95% polskich internautów do znalezienia informacji o interesujących ich usługach oraz firmach używa wyszukiwarki Google. Jednocześnie, znacząca większość z nich zwraca uwagę wyłącznie na czołowe pozycje znajdujące się na pierwszej stornie wyników wyszukiwania. Pozycjonowaniem stron www określa się szereg komplementarnych względem siebie procesów, mających zapewnić danej witrynie znalezienie się na czołowych miejscach wyników wyszukiwania na określone słowa (frazy) związane z daną branżą lub działalnością.
Najważniejsze z tych działań to m.in.:
- właściwy dobór słów kluczowych,
- audyt SEO strony internetowej,
- optymalizacja witryny pod kątem wytycznych Google i wyników audytu,
- stworzenie unikalnej i wartościowej treści, odpowiednio nasyconej frazami,
- budowanie profilu linkowego strony (pozyskiwanie odnośników do strony z odpowiednich serwisów),
- analiza działań konkurencji,
- raportowanie o wynikach oraz reagowanie na zmiany pozycji serwisu.
Jakie korzyści daje firmom SEO?
Podstawowym efektem umiejętnie prowadzonych działań SEO jest oczywiście poprawa pozycji danej strony lub sklepu online w wyszukiwarce. Jednak na tym nie kończą się profity z dobrze wypozycjonowanej strony. Lepsza widoczność powoduje, że witryna odwiedzana jest przez większą liczbę użytkowników – czyli potencjalnych klientów. Optymalizacja strony sprzyja zwiększeniu sprzedaży, m.in. dzięki wykorzystaniu potencjału marketingu treści. Aktywne działania SEO sprzyjają też kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, co również pozwala jej pozyskiwać nowych klientów i urastać do rangi autorytetu w branży. Jednocześnie, zaletą pozycjonowania jest także relatywnie niski koszt kampanii reklamowej w porównaniu z konwencjonalnymi formami promocji, takimi jak reklama w prasie, radiu czy telewizji.
Optymalizacja stron www – Szczecin
Reasumując, pozycjonowanie stanowi obecnie najskuteczniejszą formę promocji marki w internecie. Firmom, które zdecydują się zainwestować w działania SEO, znacznie łatwiej jest pozyskiwać nowych klientów i docierać do szerokiego grona odbiorców ze swoją ofertą. Odpowiedź na pytanie o to, czy warto skorzystać z tej formy promocji może być więc wyłącznie twierdząca i to niezależnie od branży.
Trzeba jednak pamiętać, że zakładane efekty najłatwiej osiągać, współpracując z jedną z renomowanych agencji interaktywnych, działających na rynku od lat. Jeśli chodzi o pozycjonowanie w Szczecinie, podobnie jak w innych dużych miastach, warto zaufać sprawdzonym partnerom, cieszącym się silną pozycją na rynku i dużym doświadczeniem. Taki zespół z pewnością podniesie skuteczność działań SEO i zapewni ich najwyższą jakość.