Głowa manekina: jak wykorzystać ją na wystawie?
Głowy do ekspozycji mogą być uzupełnieniem wielu sklepów, nie tylko tych z czapkami. Można się na nie natknąć także w sklepach sportowych, odzieżowych, a nawet budowlanych – w tych ostatnich np. do ekspozycji gogli ochronnych czy kasków. Głowy manekinów, dzięki swoim niewielkim rozmiarom, można wykorzystać nie tylko na witrynie, ale także we wnętrzu sklepu, umieszczone na przykład na szczycie regału. Oczywiście w sklepach poświęconych wyłącznie nakryciom głowy czy dodatkom nie ma sensu wstawiać modeli pełnej ludzkiej sylwetki – głowa manekina jest w takich miejscach jedynym sensownym rozwiązaniem. Z kolei w popularnych sieciówkach, oferujących wszystkie możliwe elementy ubioru, warto stosować zarówno manekiny-głowy, jak i pełne sylwetki.
Głowa manekina – realistyczna czy abstrakcyjna?
Warto wiedzieć, że głowy manekinów produkowane są przez producentów innych ekspozytorów, często w ramach kolekcji. Jeżeli więc wykorzystujemy w sklepie manekiny, głowy powinny być dobrane tak, by pasowały do reszty wystawy. Realistyczna głowa do ekspozycji urządzonej abstrakcyjnymi manekinami nie jest więc najlepszym pomysłem, podobnie jak abstrakcyjna do wystawy urządzonej realistycznymi modelami.
Głowy manekinów w różnych stylach można obejrzeć np. tu: https://sklep.moremannequins.pl/ekspozytory-glowy.84. W tym samym miejscu można też zaopatrzyć się w inne elementy ekspozycji, np. modele reprezentujące całe sylwetki lub poszczególne części ciała – ręce, nogi czy tułów. Wybierając wyposażenie sklepu warto kierować się tym, by urządzić go w stylu podkreślającym charakter asortymentu – taki spójny efekt pomoże zachęcić klientów do odwiedzenia naszego punktu.