Kim jest wirtualna asystentka?
Tym mianem określa się swego rodzaju pomocnika, który będzie wyręczał klienta w wielu zróżnicowanych zadaniach. Czym jednak różni się od asystenta tradycyjnego, zatrudnianego na etat? Przede wszystkim nie ma konieczności podpisywania z nim umowy i opłacania składek ZUS. Często zdarza się też, że w mniejszych firmach asystent nie ma zbyt wielu zadań, dlatego nie jest opłacalnym ruchem zatrudniać takiego pracownika. Tymczasem wirtualny asystent jest osobą, która może zająć się zadaniami mu wyznaczonymi, a za resztę typowego, etatowego czasu przedsiębiorca nie będzie płacić.
Dlaczego warto skorzystać z usług wirtualnej asystentki?
Wirtualna asystentka może zająć się nie tylko sprawami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej, ponieważ jej zadaniami nierzadko jest pomoc w prywatnych sprawach, takich jak zarezerwowanie stolika w restauracji, wyszukiwanie najlepszego specjalisty (np. mechanika) w okolicy. Pozornie może się wydawać, że nie są to zdarzenia wymagające sporej ilości czasu, jednak kiedy podliczy się ilość takowych drobnostek, okazuje się, że strata jest ogromna, jeżeli wszystkim zajmuje się przedsiębiorca. Do zadań wirtualnego asystenta mogą też należeć sprawy administracyjne, takie jak prowadzenie aukcji w internecie, redagowanie tekstów, dbanie o profile społecznościowe, obsługa systemów CRM, prowadzenie kalendarza i przypominanie o ważnych spotkaniach i wiele więcej
Wirtualna asystentka – cennik
Cennik wirtualnego asystenta (sprawdź tutaj) może się wahać, choć najczęściej jest to kilkadziesiąt złotych na godzinę. Oczywiście, kwota ta nie jest dokładna. Można jednak zauważyć, że korzystając z usług np. firmy Brella.pl, klient będzie płacił tym mniej (w skali godzinowej), im więcej będzie korzystał z pomocy asystenta. Jeżeli zdarzy się na przykład sytuacja, że wirtualna asystentka w ogóle nie będzie potrzebna danego miesiąca, to przedsiębiorca nic nie zapłaci. Patrząc na koszty, należy też wspomnieć, że w przeciwieństwie do zatrudniania pracownika, wirtualny asystent nie potrzebuje przestrzeni do pracy w biurze danej firmy, nie jest konieczne opłacanie szkoleń, wyjazdów, wręczenie sprzętów biurowych (np. komputera, telefonu). Jednocześnie przedsiębiorca może mieć pewność, że powierzy ważne zadania w ręce kompetentnej osoby o odpowiednim doświadczeniu i kwalifikacjach. Do tego, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, to zadaniami na rzecz firmy zajmie się więcej, osób, niż jeden asystent. Outsourcing to przyszłość biznesu, z którego warto skorzystać już teraz, chociażby z czystej ciekawości!