Employer branding – dlaczego jest tak ważny?
Każdy pracodawca chce zatrudniać najlepszych pracowników: kompetentnych, wychodzących z własną inicjatywą, świetnie radzących sobie w sytuacjach kryzysowych. Aby to było możliwe, nie wystarczy jednak dobrze poprowadzony proces rekrutacyjny czy atrakcyjne wynagrodzenie proponowane kandydatom na określone stanowisko. Najlepsi pracownicy zwracają też uwagę właśnie na employer branding, czyli na wizerunek pracodawcy i to, jak firma jest postrzegana na rynku pracy. Wysoka kultura organizacyjna, wychodzenie naprzeciw potrzebom pracowników (i kandydatów) czy działania CSR, to wszystko sprawia, że najbardziej utalentowane osoby chętniej rozważą podjęcie pracy w danej firmie. Obecnie wizerunek firmy na rynku pracy jest w dużej mierze kreowany za pomocą mediów społecznościowych.
Employer branding ma również drugi wymiar, chodzi o zatrudnionych już pracowników. Dobrze wykreowany wizerunek firmy może sprawić, że pracownicy będą mieli większą motywację do wykonywania swoich obowiązków, wiedząc, że ich pracodawca dba o atmosferę w pracy, stwarza udogodnienia dla zatrudnionych, prowadzi efektywną komunikację wewnętrzną czy bierze pod uwagę ich opinię. Warto przy tym pamiętać, że wewnętrzny PR firmy jest również istotny, jeśli chodzi o zatrzymanie najlepszych pracowników, a tacy, którym nie podoba się wizerunek pracodawcy, mogą chętniej rozważać zmianę zatrudnienia.
Wewnętrzny PR firmy na ogół buduje się w oparciu o system benefitów. Dobrym pomysłem może być również regularna organizacja imprez integracyjnych i eventów dla pracowników, tak, by mieli poczucie, że są zgranym zespołem i chcą być jego częścią.
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w oczach pracowników?
Niektórzy pracodawcy, zwłaszcza tacy, którzy dopiero niedawno założyli swój biznes,mogą nie wiedzieć, od czego zacząć budowanie wizerunku w oczach pracowników oraz jak stać się bardziej świadomym przedsiębiorcą, który uwzględnia nie tylko interes firmy, ale także potrzeby zatrudnianych osób. Dobrym pomysłem może być zapisanie się na specjalny kurs lub szkolenie. Na przykład Wyższa Szkoła Bankowa oferuje całą serię szkoleń dla przedsiębiorców (ale także np. menedżerów i osób na stanowiskach kierowniczych), których ukończenie może być niezwykle pomocne. Można zapisać się np. na szkolenie „
Zarządzanie zespołem w sytuacjach kryzysowych” czy „ Jak być bardziej etycznym? Narzędzia psychologii moralności.”. Kursów o zbliżonej tematyce jest zresztą więcej – z ich listą można zapoznać się na stronie https://www.wsb.pl/studia-i-szkolenia/szkolenia-i-kursy/listing-szkolen.
Na szkoleniach w WSB przedsiębiorcy i menedżerowie dowiedzą się zatem m.in., jak tworzyć bardziej przyjazne środowisko pracy i jak odpowiadać na potrzeby pracowników, a to właśnie to jest kluczem do stworzenia pozytywnego employer brandingu.