W sobotę tłumy miłośników kolejnictwa witały na szczecineckim dworcu pociąg turystyczny Pirat prowadzony trakcją parową. Ponad stutonowa lokomotywa Pt 47 - 65 dysząc i sapiąc wtoczyła się na szczecinecki dworzec kilkanaście minut po 10. Kilkuminutowy postój sapiącego kolosa wystarczył by zrobić sobie z nim pamiątkowe zdjęcie. Pt 47 - 65 to ostatnia już lokomotywa tej serii pod parą. Jest to konstrukcja polska. Parowozy tej serii produkowano w latach 1948 - 1951 w Chrzanowie i Poznaniu. W sumie z fabryk wyjechało 200 takich parowozów. Jest to typowy parowóz do prowadzenia pociągów pospiesznych. Jego koła napędowe mają prawie 2 metry średnicy. Z pociągiem o masie 700 ton ten ważący ponad 100 ton parowóz jeszcze dziś pojedzie z prędkością ponad 100 km/godzinę.
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze