Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 29 marca 2024 00:15

Całkowity koszt zatrudnienia pracownika – wszystko, co musisz wiedzieć

Przedsiębiorca w swojej firmie może zatrudnić pracowników w oparciu o różnego rodzaju umowy – zaczynając od umowy o pracę, a kończąc na umowie cywilnoprawnej. Koszt zatrudnienia pracowników bywa bardzo różny. W naszym artykule przedstawimy ci, jak wygląda całkowity koszt zatrudnienia pracowników.
  • 27.07.2018 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Całkowity koszt zatrudnienia pracownika – wszystko, co musisz wiedzieć

Jak wygląda koszt zatrudnienia przy umowie o pracę?

W przypadku umów o pracę, kosztem uzyskania przychodu firmy są zarówno wynagrodzenie brutto, jak również – składki ZUS, które obciążają pracodawcę. Jak wszyscy zapewne wiemy, w przypadku umów o pracę wszelkie składki ZUS potrącane są z pensji pracownika, ale także pracodawcy. I tak, przy ubezpieczeniu emerytalnym pracodawca i pracownik  pokrywają  9,76% składki, w przypadku ubezpieczenia rentowego – pracownik pokrywa jedynie 1, 50 % składki, gdy pracodawca już 6,50 %.  Wszystkich pracodawców zachęcamy do skorzystania z kalkulatora wynagrodzeń, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób można obliczyć całkowity koszt zatrudnienia pracowników.

Ile wynosił koszt zatrudnienia pracownika w 2018 roku

Jak powszechnie wiadomo, wynagrodzenie minimalne w 2018 roku wzrośnie o 5% w stosunku do roku 2017. Będzie ono wynosić 2 100 zł brutto. Dlatego też musimy się liczyć z podwyższeniem kosztów zatrudnienia pracownika na umowę o pracę. W przypadku, kiedy dana firma zatrudnia pracownika na pełen etat, a  jego wynagrodzenie to minimalna pensja wynosząca 2 100 zł brutto, to całkowity koszt zatrudnienia przez pracodawcę pracownika będzie wynosił 2 532,81 zł (2 100 złotych + 432,81 złotych).Skąd to się wzięło? 

  • Wartość składki emerytalnej obciążającej pracownika wynosi 204,96 zł (2 100 x 9,76% = 204,96),
  • Wartość składki rentowej: 2 100 x 6,50% = 136,50 zł
  • Ubezpieczenie wypadkowe: 2 100 x 1,80% = 37,80 zł
  • FP: 2 100 x 2,45% = 51,45 zł
  • FGŚP: 2 100 x 0,1% = 2,10 zł

A to wszystko daje nam: 432, 81 zł. Jeszcze rok temu całkowite koszty zatrudnienia pracowników były niższe. Wynosiły one bowiem 2 412,20 zł (2 000zł + 412,20 zł).

--- Artykuł sponsorowany ---